Szanowni Państwo,

W związku z otrzymywaniem przez nas licznych pytań na temat składania i wykonywania zamówień odbioru opon po 1 stycznia 2020 chcielibyśmy zwrócić Państwa uwagę na następujące kwestie:

Każdy podmiot składający zamówienie odbioru opon, oraz każdy podmiot przekazujący opony w ramach systemu zbiórki CUO musi być zarejestrowany w bazie BDO. Od dnia 1 stycznia 2020 złożenie zamówienia w eCUO bez numeru BDO nie jest możliwe.

Podmiot wskazany w zamówieniu jako miejsce odbioru opon (przekazujący odpad) musi mieć możliwość zalogowania się i wystawienia w rejestrze BDO Karty Przekazania Odpadów (KPO). Do zalogowania się do rejestru niezbędne jest posiadanie profilu zaufanego lub e-dowodu osobistego. Jeśli przekazujący odpad nie ma możliwości wystawienia Karty Przekazania Odpadu w rejestrze BDO to zamówienie odbioru złożone w eCUO nie może być wykonane.

Zasady te dotyczą także zamówień odbioru złożonych jeszcze w roku 2019, a planowanych do wykonania w roku 2020. Możliwość wykonania tych zamówień będzie weryfikowana przez operatorów logistycznych przed ich realizacją i w przypadku braku możliwości wystawienia KPO przez przekazującego opony będą one anulowane do dnia 31 stycznia.

Z wyrazami szacunku,

Zespół CUO



Powrót